Sigurno ste se do sada susreli sa preporukama da sami svoje avio karte rezervišete online. Međutim, hajde da vidimo zašto i kada je ipak bolje imati svog agenta za avio karte.

Dobar agent svom klijentu štedi novac jer će pronaći najpovoljniju cenu karte u odnosu na zahteve klijenta i štedi vreme, koje će utrošiti za pronalazak najpovoljnije karte. Njegov interes je zadovoljan kupac koji će mu se tokom narednih godina stalno vraćati.

Uštedite novac i vreme

Ušteda kroz znanje i iskustvo – Prilikom odabira cene avio karte, današnji on line sistemi nude jednu, dve ili tri moguće cene za određene letove, dok vešt agent može veoma brzo da vam preporuči i neke druge letove koji su raspoloživi a sistem ih možda nije odmah ponudio. Iskusan agent prodaje avio karata zna kako funkcionišu odnosi između avio kompanija, ko sa kim ima „code share“ ugovor i koja kombinacija letova može najbolje da se iskoristi za klijenta.

Promotivne kampanje – Avio kompanije često imaju akcije prodaje avio karata po promotivnim cenama i o tome blagovremeno obaveštavaju turističke agencije. Te akcije u online sistemima vidljive su tek kada stvarno počne prodaja, međutim turistička agencija ima informaciju unapred kada će da počne ta akcija i može da savetuje klijenta, da pričeka sa rezervacijom avio karte dan, dva dok ne počne akcijska prodaja i na taj način uštedi značajna sredstva klijentu.

Rokovi plaćanja – Današnji on-line sistemi obično zahtevaju da prilikom rezervacije avio karte, ta avio karta mora da bude i odmah kupljena. Kod turističkih agencija koje rade rezervacije avio karata preko svojih GDS sistema, često mogu da odobre time limit da se karta plati i preuzme u roku od 72 časa sve u zavisnosti od tarife koja se rezerviše. Ovo je dosta važno, jer neretko se dešava da klijenti rezervišu preko online sistema kartu, plate je, i u roku od 24h se desi nešto na poslovnom ili privatnom planu i nisu u mogućnosti da odputuju. Tada nastaju problemi jer u slučaju kupovine karte preko interneta ne postoji skoro nikakva mogućnost refundacije osim aerodromskih taksi.

Promena karte – Kada se desi da klijent mora da menja let na već kupljnoj karti, uvek je bolje razgovarati sa „živim čovekom“ a ne sa mašinom. Kod online sistema biće ponuđeni letovi za koje oni misle da su možda najpovoljniji za promenu. Agent prodaje koji se potrudi, može da nađe let u istom danu ili dan kasnije let koji će klijentu obezbediti da plati što manji upgrade odnosno razliku u ceni avio karte + penal za promenu rezervacije. Agenti se uglavnom trude da nađu takav let koji ima raspoložive klase knjiženja koje odgovaraju tarifi izdate karte, a sve u cilju da se samo plati penal za promenu rezervacije bez doplate za razliku u ceni. Naročito je kompleksna situacija kada se desi da se jedna avio karta menja po drugi ili treći put, onda mislimo da će se situacija jednostavnije rešiti u razgovoru sa agentom.

Refundacija avio karte

Kod svakog avio agenta, ako se karta izda a zatim stornira u istom danu, agencija vraća kompletan uplaćeni novac klijentu, jer svaka karta koja se stornira u istom danu ne ulazi u obračunski period i agencija nema nikakvo zaduženje prema avio kompaniji. Kod online sistema ovako nešto nije moguće.

Kada se desi da stranka ipak mora da stornira avio kartu kupljenu par dana ranije, postoji mogućnost da se refundiraju aerodromske takse ili čak jedan deo avio karte, klijent će sigurno brže doći do svog novca ako je karta uplaćena u agenciji, jer agencije koje drže do sebe i do svojih klijenata ne čekaju kao avio kompanije određene obračunske periode koji nekad traju i po mesec dana već klijentima refundiraju karte dosta brže.

Budite pravilno informisani

Iskusan avio agent za vreme rezervacije u neposrednom razgovoru sa klijentom, u svakom momentu može da odgovori na različita pitanja koja mu klijent postavi, o prtljagu, vremenu između letova, vremenskoj zoni, posebnim vrstama usluga na letovima, pomoći slepim, gluvim ili slabopokretnim osobama, tipu aviona, izboru sedišta ishrane tokom leta, prevoza nepraćene dece, takođe sve informacije vezane za prevoz kućnih ljubimaca, specijalnih vrsta prtljaga kao i terminalu na koji avion sleće. transferima, udaljenostima do centra grada, itd. Da bi sve potrebne informacije pronašao klijent bi morao izgubiti mnogo vremena surfujući po internetu, sa mogućnošću da ih traži a ponekad i ne nađe, a iskusni agent za pojedine aerodrome i kompanije ovakve informacije zna napamet.

Privilegije  – Svaki avio agent je danas u mogućnosti da svom rezervacionom sistemu priđe sa bilo koje lokacije u svetu i u bilo koje doba dana. Dugogodišnji klijenti imaju privilegiju da kontaktiraju svog agenta na mobilni telefon van radnog vremena, kako bi mu pomogao da hitno rezerviše kartu ili da se reši neki problem ili promeni let.

Pogodnosti za grupe – Kod grupnih rezervacija agent može da bude od velike koristi za pojedinca ili firmu koja želi da rezerviše avio kartu za 10 odnosno više osoba. Agencije koje dugo godina prodaju avio karte najčešće imaju dobre odnose sa avio kompanijama, tako da su u mogućnosti da od istih dobiju nekad povoljniju cenu karte za grupu, nego što će to online sistem automatski da ponudi.

Pogodnosti za Frequent flyer korisnike – Danas su među putnicima popularne Frequent flyer kartice koje izdaju avio kompanije a pomoću kojih putnici skupljaju milje i dobijaju određene popuste direktno kod avio kompanije. Avio agenti mogu svojim klijentima otvoriti naloge za Frequent flyer kartice ili ih upisati u sistem te imati ih umemorisane, tako da redovni klijenti ne moraju da brinu da li su im unete kartice u rezervaciju, tj. ne moraju da ih svaki put ukucavaju. Isto je tako i sa pasošima koji sve više na raznim letovima, ne samo interkontinentalnim, postaju obavezni deo rezervacije. Agenti ovde takođe imaju u sistemima važeće podatke iz pasoša klijenata i automatskiih unose u rezervacije, štedeći ponovo klijentima vreme i obavezu da uvek prilikom rezervacije nose pasoš sa sobom.

Pogodnosti za firme – Za firme u kojima menadžment ili zaposleni često putuju, agent može da ima veoma važnu ulogu. Ne retko se dešava da avio karte za zaposlene rezervišu poslovni sekretari koji su ionako zatrpani obavezama. Racionalne firme će posao rezervisanja, brige o rokovima za izdavanje karata, potrage za najjeftinijim letovima, menjanja rezervacija, refundacij itd. prepustiti profesionalcima – avio agentima. Na taj način ne samo da će uštedeti dragoceno vreme osobama koje su zadužili za brigu o avio kartama već će imati i mnogo veću sigurnost i uštedu.

Izbegnite neprijatna iznenađenja

Sigurnost – Prilikom rezervacije avio karte kod iskusnog avio agenta, klijent je siguran da neće biti nikakvih neprijatnih iznenađenja tokom putovanja kao što mogu biti doplate za preveliki prtljag, kratko vreme za prebacivanje sa jednog dela aerodroma na drugi prilikom presedanja tokom letova i sl. Takođe je važna i sigurnost prilikom plaćanja (kreditnim karticama)….

Rezervisanjem avio karte preko interneta, klijenti rizikuju da rezervišu kartu do grada koji se nalazi na drugom kraju sveta ili da rezervišu kartu koja će klijenta odvesti do nekog udaljenog aerodroma gde će troškovi transporta do željenog grada biti viši nego što bi bila karta koja bi ih odvela do bližeg aerodroma.

Plaćanje i sigurnost – Postoje klijenti koji nerado plaćaju avio karte kreditnim karticama preko interneta, bojeći se zloupotreba koje nisu retke. Ponovo je kupovina avio karte preko agencije pravi izbor, jer avio karte mogu da se plate gotovinski, preko računa ili kreditnim karticama preko pouzdanih POS terminala za plaćanje kreditnim karticama.